Pelatihan Pengemasan dan Labeling Produk untuk Meningkatkan Kemampuan Manajemen Pemasaran Bagi UMKM di Desa Sukaragam

Authors

  • Ayu Amanda Damanik Universitas Pelita Bangsa
  • Etty Zuliawati Zed Universitas Pelita Bangsa
  • Katarina Ija Muda Universitas Pelita Bangsa
  • Ahya Ansori Universitas Pelita Bangsa
  • Tirmansah Tirmansah Universitas Pelita Bangsa

DOI:

https://doi.org/10.61132/kegiatanpositif.v2i4.1424

Keywords:

Training, MSMEs, Product Packaging, Labeling, Research methods

Abstract

This service aims to improve the capabilities of MSMEs through packaging and labeling training. Apart from that, the aim of this training is to provide MSME players with an understanding of the importance of attractive and informative packaging and labels in influencing consumer purchasing decisions. Good packaging not only protects the product, but also functions as a promotional tool that can increase the product's attractiveness in the market. Labeling that complies with standards can also increase product credibility and make it easier for consumers to obtain important information, such as raw materials, expiration date and distribution permits. With this training, it is hoped that MSMEs in Sukaragam Village will be able to implement more effective marketing strategies, increase product competitiveness, and expand market reach.. 

Downloads

Download data is not yet available.

References

Juniawan, F. P. , S. H. , & S. D. Y. (2019). Pelatihan Desain Kemasan Bagi UKM Rumah Tangga di Bangka Barat. SINDIMAS.

Kotler, P. (1967). Marketing Management: Analaysis, Planning and Control. Prentice-Hall.

Lestari, K. C. , & A. A. M. (2020). Sistem Informasi Akuntansi (beserta contoh penerapan aplikasi SIA sederhana dalam UMKM).

Sa’diyah, H. (2020). Inovasi Pengemasan Dan Pelabelan Dalam Meningkatkan Daya Saing. AL-IQTISHADY:

Setyo, P. E. (2016). Pengaruh kualitas produk dan harga terhadap kepuasan konsumen “best autoworks”. Jurnal Performa: Jurnal Manajemen Dan Start-Up Bisnis, .

Susetyarsi, T. (2012). Kemasan produk ditinjau dari bahan kemasan, bentuk kemasan dan pelabelan pada kemasan pengaruhnya terhadap keputusan pembelian pada produk minuman mizone di kota semarang. Jurnal STIE Semarang.

Wadud, A. M. , & F. E. (2021). Pelatihan Desain Kemasan Dalam Rangka Peningkatan Nilai Jual Produk UMKM di Kabupaten Kuningan. Dimasejati: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat.

Wahyuni, I. , & E. S. (2020). Analisis Pengaruh Product Assortment dan Desain Kemasan Terhadap Minat Beli Pada UMKM Di Kota Bima. J. Sekr. Dan Manajemen, olume.

Downloads

Published

2024-12-11

How to Cite

Ayu Amanda Damanik, Etty Zuliawati Zed, Katarina Ija Muda, Ahya Ansori, & Tirmansah Tirmansah. (2024). Pelatihan Pengemasan dan Labeling Produk untuk Meningkatkan Kemampuan Manajemen Pemasaran Bagi UMKM di Desa Sukaragam . Kegiatan Positif : Jurnal Hasil Karya Pengabdian Masyarakat, 2(4), 115–119. https://doi.org/10.61132/kegiatanpositif.v2i4.1424

Similar Articles

<< < 4 5 6 7 8 9 

You may also start an advanced similarity search for this article.

Most read articles by the same author(s)