Kemasan, Kualitas Produk, dan Harga Berpengaruh terhadap Keputusan Pembelian Keripik Ikan Tawar Mina Sari di Wonogiri

Authors

  • Veronica Veronica Universitas Duta Bangsa Surakarta
  • Khabib Alia Akhmad Universitas Duta Bangsa Surakarta
  • Nur Hadi Universitas Duta Bangsa Surakarta

DOI:

https://doi.org/10.61132/lokawati.v2i5.1213

Keywords:

Packaging, Product Quality, Price, Fish Chips

Abstract

The aim of this research is to determine the influence of packaging, product quality and price on purchasing decisions for Mina Sari freshwater fish chips in Wonogiri. The type of research used was quantitative research, where the population taken was 50 buyers of Mina Sari freshwater fish chips, with a research sample of 25 people. The sampling method is probability sampling and data collection is using a questionnaire. Data analysis by means of research instrument tests includes validity tests, reliability tests, classic assumption tests including normality tests, multicollinearity tests, and heteroscedasticity tests, hypothesis tests include T tests, F tests, and R tests. The resulting research is the significant influence of packaging on decisions Purchase of Mina Sari Wonogiri freshwater fish chips. The significant influence of product quality on purchasing decisions for Mina Sari Wonogiri freshwater fish chips. The significant influence of price on the decision to purchase Mina Sari Wonogiri freshwater fish chips. Packaging, product quality and price simultaneously influence the decision to purchase Mina Sari freshwater fish chips in Wonogiri.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Alawiah, W. d. (2023). Pengaruh Kualitas Produk, Harga, dan Citra Merek pada Keputusan Pembelian Mobil. Kajian Branding Indonesia, 17-34.

Aquino, R. W. (2023). Efek Mediasi Nilai Konsumen Terhadap Kepuasan Konsumen. Faletehan Jurnal Ekonomi dan Bisnis, 32-45.

Darmawan, D. d. (2020). Studi Empiris Tentang Kontribusu Harga, Varian Produk, dan Kemasan Terhadap Pembentukan Minat Beli Produk Sabun Mandi Batang (Studi Kasus Pekerja Rantau di Kota Surabaya). Jurnal Bisnis dan Manajemen, 99-110.

Irvan, I. A. (2023). Filosofi Penelitian Kuantitatif dalam Manajemen Islam. Jurnal Riview Pendidikan dan Pengajaran, 1407-1417.

Iryanti, E. R. (2021). Implementasi Sistem Informasi Pemantauan Cuaca Maritim di Pantai Menganti untuk Mitigasi Bencana. Indonesian Journal of Community Service and Innovation (IJCOSIN), 20-26.

Kandau, M. R. (2023). Pengaruh Penggunaan Media Sosial dan Diferentiation Produk Terhadap Keputusan Pembelian pada Erni Dimsum di Medan Johor. Jurnal Inovasi Penelitian, 547-554.

Kusnara, H. P. (2022). Pengaruh Kualitas produk dan Promosi Produk Terhadap Keputusan Pembelian Lem Kuning Fox (Studi Kasus pada Konsumen PT Aica Indria. Jurnal Ekonomi dan Bisnis, 1521-1526.

Lamlie, S. K. (2023). Pengaruh Kemasan, Brand Image, dan Harga Terhadap Pembelian Kosmetik Mustika Ratu pada PT Liandi Prima Abadi. Management Studies and Entrepreneurship Journal, 2498-2502.

Manoppo, F. (2013). Kualitas Pelayanan, dan Servicescape Pengaruhnya Terhadap Kepuasan Konsumen pada Hotel Gran Puri Manado. Jurnal EMBA, 1341-1348.

Pratama. (2022). BAB 2 Tinjauan Pustaka dan Dasar Teori. E-Journal Universitas Atma Jaya Yogyakarta, 6-19.

Putri, L. T. (2023). Direct Marketing dan Price Pengaruhnya Terhadap Keputusan Pembelian Mitsubishi L 300 pada PT Suka Fajar LTD Cabang Bangkinang Kota. Jurnal Daya Saing, 747-754.

Saputri, R. S. (2019). Pengaruh Kualitas Pelayanan dan Harga Terhadap Loyalitas Pelanggan Grab Semarang. Journal of Strategic Communication, 46-53.

Soliha, N. F. (2017). Kualitas Produk, Cita Merek dan Persepsi Harga Terhadap Proses Keputusan Pembelian Konsumen Sepeda Motor Matic "Honda". Jurnal Majemen dan Terapan, 1-20.

Zidane, M. A. (2023). Pengaruh Kualitas Produk, Kualitas Layanan dan Citra Perusahaan Terhadap Kepuasan Konsumen pada UMKM Dapur Keyra Kec. Puri Kab. Mojokerto. Jurnal Penenlitian Manajemen dan Inovasi Riset , 121-134.

Published

2024-08-24

How to Cite

Veronica Veronica, Khabib Alia Akhmad, & Nur Hadi. (2024). Kemasan, Kualitas Produk, dan Harga Berpengaruh terhadap Keputusan Pembelian Keripik Ikan Tawar Mina Sari di Wonogiri. Lokawati : Jurnal Penelitian Manajemen Dan Inovasi Riset, 2(5), 365–373. https://doi.org/10.61132/lokawati.v2i5.1213

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.