Pengaruh Video Influencer Di Sosial Media Terhadap Keputusan Pembelian Produk Perawatan Tubuh Pada Mahasiswa Politeknik Bisnis Indonesia

Authors

  • Hengki Mangiring Parulian Simarmata Politeknik Bisnis Indonesia
  • Poltak Pardamean Simarmata Sekolah Tinggi Akuntansi dan Manajemen Indonesia
  • Doris Yolanda Saragih Politeknik Bisnis Indonesia
  • Nancy Florida Siagian Politeknik Bisnis Indonesia

DOI:

https://doi.org/10.61132/maeswara.v1i4.93

Keywords:

Social Media, Influencers, Purchase Decisions

Abstract

The development of social media platforms encourages companies to develop marketing strategies on various social media platforms. One of the marketing strategies is done by using influencers. This study aims to determine the effect of video influencers on purchasing body care products for students of the Pematang Siantar Indonesian Business Polytechnic. This type of research is quantitative research with a sample of 173 respondents. The sample is all active students of the Indonesian Business Polytechnic who use body care products. The data is collected and then tested on the validity, reliability, classic assumption, and normality tests. The analysis technique uses simple linear analysis with the help of SPSS. The results of the study show that there is a significant positive influence from video influencers on purchasing decisions for body care products. The effect of Video Influencers is 41.5%, while the remaining 58.5% is influenced by other variables not examined in this study, such as price variables, price discounts, influencers used, and others.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Amalia, R., & Sylvia Rozza, S. E. (2022). Analisis Pengaruh Halal Awareness, Religiusitas, Gaya Hidup, dan Viral Marketing terhadap Keputusan Pembelian Produk Skincare dan Kosmetik Halal (Studi pada Generasi Z di DKI Jakarta). Account: Jurnal Akuntansi, Keuangan Dan Perbankan, 9(2).

ARIYANTI, Y. (2022). PENGARUH IKLAN DAN CITRA MEREK (BRAND IMAGE) TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN MARINA HANDBODY LOTION DALAM PERSPEKTIF EKONOMI ISLAM.

Astuti, R. (2021). Pengaruh Media Sosial Terhadap Keputusan Pembelian (Studi Kasus Pada Gallery Umma Laily). Politeknik Harapan Bersama Tegal.

Aulia, N. S. (2021). ANALISIS PENGARUH CUSTOMER EXPERIENCE TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN PRODUK PADA E-COMMERCE SHOPEE. Politeknik Harapan Bersama Tegal.

Halim, F., Kurniullah, A. Z., Butarbutar, M., Efendi, E., Sudarso, A., Purba, B., Lie, D., Sisca, S., Simarmata, H. M. P., Permadi, L. A., & Novela, V. (2021). Manajemen Pemasaran Jasa. Yayasan Kita Menulis.

Kurniawan, A. W., & Puspitaaningtyas, Z. (2016). Metode Penelitian Kuantitatif. Pandiva Buku.

Munawaroh, I., & Nurlinda, R. A. (2023). Pengaruh Social Media Marketing dan Brand Ambassador Terhadap Keputusan Pembelian Melalui Brand Image Pada Produk Skincare Whitelab. Journal of Applied in Business Management and Accounting, 2(01), 13–33.

Patrisia, A. P., Nurhidayah, N., & Ramadhan, T. S. (2023). Pengaruh Celebrity Endorser, Perilaku Konsumen Dan Iklan Terhadap Minat Beli Konsumen Pada Produk Avoskin Di Media Sosial Tiktok (Studi Kasus Mahasiswa Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Islam Malang Angkatan 2019). E-JRM: Elektronik Jurnal Riset Manajemen, 12(01).

Pertiwi, N. R., Supeni, R. E., & Hermawan, H. (2021). Pengaruh Celebrity Endorser, Citra Merek Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian (Studi Empiris Pada Konsumen Produk Scarlett Whitening di Kota Jember).

Simarmata, H. M. P., Revida, E., Sari, I. K. H., Sudarso, A., Simatupang, S., Faisal, M., Muliatie, D. D. T., Sisca, Anggusti, M., & Endah, Y. (2021). Manajemen Perilaku Konsumen dan Loyalitas. Yayasan Kita Menulis.

Simarmata, P. P., Simarmata, H. M. P., & Saragih, D. Y. (2022). Peran Penting SERVQUAL Dalam Peningkatan Kepuasan Konsumen di PT Auto Finance Pematangsiantar. Jurnal Akuntansi Dan Manajemen Indonesia (JAMIN), 4(1), 1–7.

Siregar, R. T., Purba, S., Nurmiati, Ferdinandus, M. A. Y., Muskita, S. M. W., Simarmata, H. M. P., Butarbutar, M., & S, H. (2020). Manajemen Bisnis. Yayasan Kita Menulis.

Sudarso, A., Kurniullah, A. Z., Halim, F., Purba, P. B., Dewi, I. K., Simarmata, H. M. P., Purba, B., Sipayung, R., Sudirman, A., & Malullang, S. O. (2020). Manajemen Merek. Yayasan Kita Menulis.

Sugiyono, S. (2013). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R & D. Alfabeta.

Wijaya, A., Simarmata, H. M. P., Chandra, E., Fahri, M. I., & Sisca, S. (2021). Pengaruh Fasilitas Terhadap Minat Beli Konsumen Dengan Word of Mouth Sebagai Pemediasi Pada Publik Kopi Pematangsiantar. SULTANIST: Jurnal Manajemen Dan Keuangan, 9(2), 175–184.

Wirapraja, A., Sudarso, A., Mardia, M., Tojiri, M. Y., Simarmata, H. M. P., Sulasih, S., Permadi, L. A., Purba, B., Tjiptadi, D. D., Lie, D., Fajrillah, D., & Manullang, S. O. (2021). Manajemen Pemasaran Perusahaan. Yayasan Kita Menulis.

Yudha, P. D., & Sudiksa, I. B. (2018). Pengaruh Celebrity Endorser, Brand Image, Kepercayaan, dan Harga terhadap Keputusan Pembelian (Studi Kasus pada Pembelian Merchandise Bali United di Gianyar). Udayana University.

Downloads

Published

2023-06-30

How to Cite

Hengki Mangiring Parulian Simarmata, Poltak Pardamean Simarmata, Doris Yolanda Saragih, & Nancy Florida Siagian. (2023). Pengaruh Video Influencer Di Sosial Media Terhadap Keputusan Pembelian Produk Perawatan Tubuh Pada Mahasiswa Politeknik Bisnis Indonesia. Maeswara : Jurnal Riset Ilmu Manajemen Dan Kewirausahaan, 1(3), 78–89. https://doi.org/10.61132/maeswara.v1i4.93

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 5 

You may also start an advanced similarity search for this article.