Analisis Cita Rasa Dan Kualitas Pelayanan Pada UMKM Bubur Ayam Apolo

Authors

  • Herli Rizky Suherman Universitas Teknologi Digital
  • Ageng Saefudin Kanda Universitas Teknologi Digital

DOI:

https://doi.org/10.61132/lokawati.v1i2.643

Keywords:

taste, quality of service, UMKM

Abstract

This study explores key aspects of the Apolo Chicken Porridge business through vendor interviews. The results show that focusing on ingredient quality, recipe innovation and taste consistency are the most important foundations in creating unique and attractive products. Effective service, responsiveness to customer input and strategic selling points also increase customer satisfaction. In conclusion, it is necessary to maintain product quality, improve service, respond to customers quickly and pay attention to the cleanliness and metode of the service area. At the same time, implementing loyalty programs and store evaluations can be additional strategies to strengthen the company's position in the culinary market. 

References

Fadlan Juliansyah. (2022). Kualitas produk dan kualitas pelayanan. Jurnal manajemen pendidikan dan ilmu sosial, 5.

Ibrahim, M. (2019). Pengaruh kualitas produk dan kualitas pelayanan terhadap kepuasan pelanggan. jurnal riset manajemen dan bisnis, 3.

Muhammad Rijal Fadli. (2021). Memahami desain metode penelitian kualitatif. Jurnal humanika, 1.

Mutiara, S. (2021). Pengaruh kualitas layanan persepsi harga dan cita rasa terhadap kepuasan konsumen. Jurnal ekonomi dan ekonomi syariah, 1.

Nirfandi. (2019). Analisis pengaruh modal dan biaya produksi terhadap pendapatan umkm di kotamobagu. Jurnal berkala ilmiah efesiensi, 1.

Ramdhani, C. (2022). Pengaruh cita rasa da kualitas pelayanan terhadap keputusan pembelian. Jurnal ilmiah mahasiswa feb, 7.

Safri, H. (2022). Pengaruh cita rasa, kualitas pelayanan, etika pelayanan dan lokasi usaha terhadap kepuasan pelanggan pada umkm warung kopi gelas batu kota pinang. Jurnal manajemen akuntansi, 2.

Soleha, A. R. (2020). Kondisi umkm masa pandemi covid-19 pada pertumbuhan ekonomi krisis serta program pemulihan ekonomi nasional. Jurnal ekonomi dan bisnis, 4.

Suardi, A. (2021). Pengaruh kualitas layanan persepsi harga dan cita rasa terhadap Kepuasan Konsumen. jurnal ekonomi dan ekonomi syariah, 5.

Downloads

Published

2024-01-07

How to Cite

Herli Rizky Suherman, & Ageng Saefudin Kanda. (2024). Analisis Cita Rasa Dan Kualitas Pelayanan Pada UMKM Bubur Ayam Apolo. Lokawati : Jurnal Penelitian Manajemen Dan Inovasi Riset, 2(2), 77–83. https://doi.org/10.61132/lokawati.v1i2.643

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.