Pengaruh Brand Image, Harga dan Promosi Terhadap Minat Beli Produk Kosmetik Wardah

(Studi Pada Chacha Kosmetik Tlogosari Semarang)

Authors

  • Ersa Fadilla Darmawati Putri Universitas PGRI Semarang
  • Heri Prabowo Universitas PGRI Semarang
  • Bayu Kurniawan Universitas PGRI Semarang

DOI:

https://doi.org/10.61132/lokawati.v2i3.875

Keywords:

Brand Image, Price, Promotion, Purchase Interest

Abstract

This research aims to analyze and prove the influence of brand image, price and promotion on buying interest in Wardah cosmetic products (study on chacha cosmetics Tlogosari Semarang). This type of research is quantitative, the population of this research is consumers of the Chacha Cosmetics Tlogosari Semarang shop with a total of 96 respondents. This research uses a non-probability sampling technique, namely purposive sampling. Measurements in this study used a Likert scale which was then processed using the IBM SPSS Statistics version 23 for Windows analysis tool. The results of this research show that there is an influence between brand image, price and promotion on purchasing interest.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Algustin, W., & Matoati, R. (2020). Jurnal Bisnis dan Ekonomi Pengaruh Ekuitas Merek terhadap Minat Beli Ulang Produk Emina pada Generasi Z. Jurnal Bisnis Dan Ekonomu, 27(1), 1–12.

Bakti, U., Hairudin, & Alie, M. S. (2020). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Produk dan Harga Terhadap Minat Beli Pada Toko Online Lazada di Bandar Lampung. Jurnal Ekonomi, 22(1), 101–118.

Fakhrudin, A., Roellyantim, M. B., & Awan. (2022). Bauran Pemasaran. Yogyakarta: Deepublish.

Firmansyah, M. A. (2019). Pemasaran Produk dan Merek (Planning & Strategy). Surabaya: CV. Penerbit Qiara Media.

Hardani, Maret, U. S., Andriani, H., Sukmana, D. J., Mada, U. G., Hardani, S.Pd., M. S., Nur Hikmatul Auliya, G. C. B., Helmina Andriani, M. S., Fardani, R. A., Ustiawaty, J., Utami, E. F., Sukmana, D. J., & Istiqomah, R. R. (2020). Metode Penelitian Kualitatif & Kuantitatif. Yogyakarta: Pustaka Ilmu Group.

Irawan, M. R. N. (2020). Pengaruh Kualitas Produk, Harga Dan Promosi Terhadap Minat Beli Konsumen Pada Pt. Satria Nusantara Jaya. Ekonika : Jurnal Ekonomi Universitas Kadiri, 5(2), 140–156.

Kurniawan, G. (2020). Pengaruh Celebgram Dan Brand Image Terhadap Minat Beli Konsumen Secara Online Pada Media Sosial Instagram Produk Erha Clinic Di Surabaya. Jurnal MEBIS (Manajemen Dan Bisnis), 5(1), 39–47.

Purwati, A., & Cahyanti, M. M. (2022). Pengaruh Brand Ambassador Dan Brand Image Terhadap Minat Beli Yang Berdampak Pada Keputusan Pembelian. Jurnal Ilmiah Ekonomi Kita, 11(1), 32–46.

Saputro, A. an. W., & Irawati, Z. (2023). Pengaruh Kualitas Produk, Citra Merek, Harga, dan Promosi terhadap Minat Beli Produk Second Brand. Jurnal Informatika Ekonomi Bisnis, 5(3), 646–651.

Suhatman, Sari, M. R., Nagara, P., & Nasfi. (2020). Pengaruh Atribut Produk dan Promosi Terhadap Minat Beli Konsumen Kota Pariaman di Toko Online Shopee. Jurnal Bisnis, Manajemen, Dan Ekonomi, 1(2), 26–41.

Uluwiyah, A. N. (2022). Strategi Bauran Promosi (Promotional Mix) dalam Meningkatkan Kepercayaan Masyarakat. Yogyakarta: CV. Multi Pustaka Utama.

Downloads

Published

2024-05-03

How to Cite

Ersa Fadilla Darmawati Putri, Heri Prabowo, & Bayu Kurniawan. (2024). Pengaruh Brand Image, Harga dan Promosi Terhadap Minat Beli Produk Kosmetik Wardah: (Studi Pada Chacha Kosmetik Tlogosari Semarang). Lokawati : Jurnal Penelitian Manajemen Dan Inovasi Riset, 2(3), 178–187. https://doi.org/10.61132/lokawati.v2i3.875