Pengaruh Promosi Dan Customer Experience Terhadap Keputusan Pembelian Dengan Rating Sebagai Variabel Intervening

Studi Kasus Pengguna Marketplace Lazada Pada Mahasiswa Manajemen Bp 22 Upi "YPTK" Padang

Authors

  • Puja Permata Widia Universitas Putra Indonesia YPTK Padang
  • Vicky Brama Kumbara Universitas Putra Indonesia YPTK Padang
  • Ai Elis Karlinda Universitas Putra Indonesia YPTK Padang

DOI:

https://doi.org/10.61132/manuhara.v2i2.773

Keywords:

Promotion, Customer Experience, Rating and Purchase Decision

Abstract

This research aims to analyze the influence of promotions and customer experience on purchasing decisions with ratings as an intervening variable among Lazada marketplace users among BP 22 UPI "YPTK" Padang management students. The method used is Structural Equation Modeling (SEM) with SmartPLS based on data collected through questionnaires from 100 respondents. The research results show that a). promotion has a positive and significant effect on ratings, b). customer experience has a positive and significant effect on ratings, c). Promotion has a positive and insignificant effect on purchasing decisions. d). customer experience has a positive and significant effect on purchasing decisions, e). ratings have a positive and significant effect on purchasing decisions, f) ratings are able to mediate the relationship between promotions and purchasing decisions. g) ratings are able to mediate the relationship between customer experience and purchasing decisions..

Downloads

Download data is not yet available.

References

(Arbaini, 2020)Arbaini, P. (2020). Jurnal Bisnis dan Manajemen PENGARUH CONSUMER ONLINE RATING DAN REVIEW TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN PADA PENGGUNA MARKETPLACE TOKOPEDIA. Jurnal.Polban.Ac.Id, 7(1), 25–33. http://jurnal.unmer.ac.id/index.php/jbm

Auliya, Z. F., Rifqi, M., Umam, K., & Prastiwi, S. K. (2018). Online Costumer Reviews ( OTRs ) dan Rating : Kekuatan Baru pada Pemasaran Online di Indonesia Online Costumer Reviews ( OTRs ) dan Rating : New Era in Indonesia Online Marketing. 89–98.

Claudia, Indonesia, U. P., Purba, P. Y., & Indonesia, U. P. (2020). Jurnal Bisnis dan Manajemen PERAN MEDIASI CUSTOMER SATISFACTION DALAM. 7(2), 171–184.

Gunawan, A. C., & Susanti, F. (2020). PENGARUH BAURAN PROMOSI DAN HARGA TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN PRODUK KOSMETIK MAYBELLINE DI KOTA PADANG Ade.

Handoko, B. (2018). Pengaruh Promosi, Harga Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Titipan Kilat JNE Medan. Jurnal Ilmiah Manajemen Dan Bisnis, 18(1), 61–72. https://doi.org/10.30596/jimb.v18i1.1098

Hariyanto. (2020). Analisis Pengaruh Online Customer Review , Online Customer Rating , dan Star Seller terhadap Kepercayaan Pelanggan Hingga. 9(2).

Marbun, M. B., Ali, H., & Dwikoco, F. (2022). PENGARUH PROMOSI , KUALITAS PELAYANAN DAN KEPUTUSAN PEMBELIAN TERHADAP PEMBELIAN ULANG ( LITERATURE REVIEW MANAJEMEN PEMASARAN ). 3(2), 716–727.

Puspitarini, D. S., & Nuraeni, R. (2019). PEMANFAATAN MEDIA SOSIAL SEBAGAI MEDIA PROMOSI ( Studi Deskriptif pada Happy Go Lucky House ). 3.

Rahmawati, P. (2019). PENGARUH VARIASI PRODUK, HARGA, DAN CUSTOMER EXPERIENCE TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN ULANG ROTI BREADTALK YOGYAKARTA. Jurnal Ilmu Manajemen, 12(1), 89–98.

Rusnendar, E., & Salma, G. (2022). Pengaruh Word Of Mouth ( WOM ) dan Customer Experience Terhadap Keputusan Pembelian Produk UMKM Yoghurt di Bandung Timur Pada Masa Pandemi Covid 19. 6(1), 62–69.

Syahputra, R. (2019). Strategi Pemasaran Dalam Alquran Tentang Promosi Penjualan. Ecobisma (Jurnal Ekonomi, Bisnis Dan Manajemen), 6(2), 83–88. https://doi.org/10.36987/ecobi.v6i2.8

Downloads

Published

2024-02-21

How to Cite

Puja Permata Widia, Vicky Brama Kumbara, & Ai Elis Karlinda. (2024). Pengaruh Promosi Dan Customer Experience Terhadap Keputusan Pembelian Dengan Rating Sebagai Variabel Intervening: Studi Kasus Pengguna Marketplace Lazada Pada Mahasiswa Manajemen Bp 22 Upi "YPTK" Padang. Jurnal Manuhara : Pusat Penelitian Ilmu Manajemen Dan Bisnis, 2(2), 234–244. https://doi.org/10.61132/manuhara.v2i2.773