Analisis Strategi Promosi Menggunakan Media Sosial Tiktok Dalam Memasarkan Produk Pada UMKM
DOI:
https://doi.org/10.61132/manuhara.v2i2.784Keywords:
Marketing, Promotion, Social Media, Tik TokAbstract
This research discusses the analysis of promotional strategies using social media Tik Tok, the type of research used is a qualitative method with observational data collection techniques, and documentation is carried out to obtain data. The focus of this research is what promotional strategies should be carried out by MSME Baso Aci Ganteng through social media tick tock? The research results show that Baso Aci Ganteng wants to make TikTok a media or promotional tool to communicate products and sales activities carried out by Baso Aci Ganteng, where currently TikTok is a media that almost everyone has, from children to adults.
Downloads
References
Augustina, F. (2019). Pemanfaatan Media Sosial Sebagai Promosi Makanan Ringan Keripik Singkong di Kabupaten Sempang. Dialektika, 9(53), 1689–1699.
Bambang Setiyo Pambudi, Suyono “ Digital Marketing AS AN Integrated Marketing Comumunicatoin Strategi IN Badan Usaha Milik Desa ( BUMDesa) IN East Java”, Vol 13. No 2, Oktober 2019
Damayanti, T., & Gemiharto, I. (2019). Kajian Dampak Negatif Aplikasi Berbagi Video Bagi Anak-Anak Di Bawah Umur Di Indonesia. April, 1–15
Firmansyah Bratadiredja, M., Studi Ilmu Komunikasi, P., & Komunikasi dan Informasi, F. (2023). Pemanfaatan Tiktok Sebagai Digital Marketing Dalam Promosi Kuliner Bagi Pelaku Umkm. Commed : Jurnal Komunikasi Dan Media, 7(2).
Hajriyanti, R., & Akbar, R. (2021). Analisis Dampak Pandemi COVID 19 Terhadap Pemasaran Online Di Kecil Dan Usaha Menengah ( UMKM ). 5(2), 140–145.
Hermawan Karta Jaya, Dkk “Marketing 4.0 Bergerak dari Tradisional ke Digital”. (Jakarta: Gramedia, 2019)49-50
https://www.kajianpustaka.com/2023/01/pemasaran-media-sosial
Jonathan Sarwono dan K. Prihartono, Perdagangan online:Cara Bisnis di Internet.(Jakarta: PT Elex Komputindo, 2012), 71
Kotler. Philip dan Kelvin Lane Keller, 2008. Manajemen Pemasaran, Edisi Ketiga Belas Jilid 1, halaman 5, Penerbit: Erlangga.
Kotler.Philip dan Gary amstrong Penerjemahan Alexsander Sindoro, 2004. Dasar-dasar Pemasaran. Edisi ke-9, Jillid 1. Penerbit: Indeks. jakarta
M. Topan Bastari Arkhiansyah, ”Penerapan Digital Marketing Melalui Sosial Media saat Pandemi Covid-19 dalam Perspektif Pemasaran Syariah di Grosir Bang Iyuz”, 2021, 21-23, hhtp://repository.radenintan.ac.id
Meci Nilam Sari, Rika Septrizarty dan Wila Farlina, 2023, Analisis Strategi Bisnis Umkm Melalui Pemanfaatan Media Sosial Tiktok Shop, Journal of Economic and Management Scienties.
Nufus, H., & Handayani, T. (2022). Strategi Promosi Dengan Memanfaatkan Media Sosial Tiktok Dalam Meningkatkan Penjualan (Studi Kasus Pada TN Official Store). Jurnal Jurnal Ekonomi dan Manajemen Teknologi.
Omar, B., & Dequan, W. (2020). Watch, share or create: The influence of personality traits and user motivation on TikTok mobile video usage. International Journal of Interactive Mobile Technologies, 14(4), 121–137. https://doi.org/10.3991/IJIM.V14I04.12429.
Opreana, A., & Vinerean, S. (2015). A New Development Inonline Marketing: Introducing Digital Inbound Marketing. Expert Journal Of Marketing, 3(1).
Patrutiu-Baltes, L. (2016). Inbound MarketingThe Most Important Digital Marketing Strategy. Bulletin Of The Transilvania University Of Brasov. Economic Sciences, Series V,.
Sanjaya, R. Josua Tarigan. (2009). Creative Digital Marketing Teknologi Berbiaya Murah, Inovatif Dan Berdaya Hasil Gemilang. Jakarta: PT Alex Media Komputindo .
Smith, Katherine Taken. (2011). Digital Marketing strategies that Millennials find appealing, motivating, or just annoying. Journal of Strategic Marketing, 19(6), 489 –499.
Sugiono, 2011, Metodologi Penelitian Pendidikan.Bandung:Alfabet
Wisnu Nugroho Aji, Aplikasi Tik Tok Sebagai Media Pembelajaran Bahasa dan Sastra Indonesia, Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia, Universitas Widya Dharma Klaten, 2018 (Tersedia di Online)
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Jurnal Manuhara : Pusat Penelitian Ilmu Manajemen dan Bisnis
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.