Pengaruh Kualitas Pelayanan terhadap Volume Penjualan

Studi Kasus pada Usaha Mini Market Madina Sejahtera di Dalan Lidang Kecamatan Panyabungan Kabupaten Mandailing Natal

Authors

  • Siti Aminah Harahap Sekolah Tinggi Agama Islam Negeri Mandailing Natal
  • Muhammad Ardiansyah Sekolah Tinggi Agama Islam Negeri Mandailing Natal
  • Andy Hakim Sekolah Tinggi Agama Islam Negeri Mandailing Natal

DOI:

https://doi.org/10.61132/nuansa.v2i3.1240

Keywords:

Service Quality, Sales Volume, Customer Satisfaction

Abstract

The purpose of this study was to determine the effect of service quality on sales volume at the Madina Sejahtera mini market in Dalan Lidang, Panyabungan District, Mandailing Natal Regency. The research ethod used is a quantitative method by describing data using purposive sampling. The sample of this study was 100 people using a quantitative approach with the help of SPSS version 21. Data analysis using the t test obtained the results of t count 14.053 and t table at a significance level of 5% of 1.664, so t count > t table. This shows that there is an effect of service quality on sales volume in Dalan Lidang, Panyabungan District, Mandailing Natal Regency.

 

 

Downloads

Download data is not yet available.

References

Ahmad, M., Agussalim, M., & D. A. (2021). Pengaruh kualitas pelayanan terhadap kepuasan konsumen pada PT Telekomunikasi Indonesia, Tbk Padang. Matua Jurnal, 3(1), 107–122.

Atmoko, T. (2018). Strategi pemasaran untuk meningkatkan volume penjualan di Cavinton Hotel Yogyakarta. 1(2), 83–96.

Delima, R., & Dayah. (2023). Pengaruh kualitas pelayanan terhadap volume penjualan mini market Madina Sejahtera. Hasil Wawancara, 25 November (Dalan Lidang).

Fiaisyah, A., & N. P. (2018). Pengaruh kualitas produk, harga, dan kualitas pelayanan terhadap kepuasan konsumen restoran cepat saji KFC Basuki Rahma Surabaya. Jurnal Tata Boga, 72.

Gunawan. (2020). Uji asumsi klasik. Dalam C. Gunawan, Mahir menguasai SPSS. Deepublish.

Kotler, P. (2019). Manajemen pemasaran. Jakarta: Penerbit.

Noor, F. V. (2020). Pengaruh kualitas pelayanan terhadap kepuasan pelanggan PT Herba Penawar Al-Wahida Indonesia. Skripsi. Bengkulu.

Noviyanti. (2018). Pengaruh kualitas produk dan kualitas pelayanan terhadap kepuasan pelanggan pada CV Usaha Mandiri Jakarta Selatan. Jurnal Ilmiah Manajemen Forkamma, 1(2).

Siyoto, S., & S. A. (2015). Dasar metodologi penelitian. Literasi Media Publishing.

Sugiyono. (2014). Metode penelitian pendidikan: Pendekatan kuantitatif, kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.

Sugiyono. (2017). Penelitian kuantitatif, kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.

Sugiyono. (2019). Metode penelitian kuantitatif, kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.

Sugiyono. (2020). Penelitian kuantitatif. Bandung: Alfabeta.

Suliyanto. (2014). Statistika non-parametrik. Andi.

Published

2024-09-02

How to Cite

Siti Aminah Harahap, Muhammad Ardiansyah, & Andy Hakim. (2024). Pengaruh Kualitas Pelayanan terhadap Volume Penjualan : Studi Kasus pada Usaha Mini Market Madina Sejahtera di Dalan Lidang Kecamatan Panyabungan Kabupaten Mandailing Natal. Jurnal Nuansa : Publikasi Ilmu Manajemen Dan Ekonomi Syariah, 2(3), 325–337. https://doi.org/10.61132/nuansa.v2i3.1240

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.