Analisis Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Penjualan Pada Cafe Bree Sweetandfreeze Banjarmasin (Menggunakan Analisis SWOT)

Authors

  • Nina Rezeki Amalia Universitas Islam Kalimantan Muhammad Arsyad Al Banjari
  • Farida Yulianti Universitas Islam Kalimantan Muhammad Arsyad Al Banjari
  • Abdul Kadir Universitas Islam Kalimantan Muhammad Arsyad Al Banjari

DOI:

https://doi.org/10.61132/rimba.v1i3.85

Keywords:

Strategy, SWOT

Abstract

This study aims (1) to determine the marketing strategy used by Cafe Bree Sweetandfreeze Banjarmasin in increasing sales. (2) To find out marketing strategies that can be implemented by utilizing SWOT analysis to improve marketing performance at Cafe Bree Sweetandfreezee in Banjarmasin. The method in this study uses a qualitative descriptive method. The informants in the study were the Owners of Cafe Bree Sweetandfreeze Banjarmasin. Data collection techniques used in this study are observation techniques, interviews and documentation studies. The results of the study show that Cafe Bree Sweetandfreeze Banjarmasin uses various marketing strategies, such as advertising promotions, collaboration with influencers, new product development and creating Instagramable photo areas. The SWOT analysis shows strengths in product quality, cafe design and strategic location, while weaknesses relate to understanding customer preferences and digital marketing. The cafe has opportunities in forging local partnerships and leveraging social media, but faces threats from intense competition and changing consumer trends. In conclusion, Cafe Bree Sweetandfreezee Banjarmasin can capitalize on strengths, overcome weaknesses and seize opportunities to strengthen their brand and increase their market share.

References

Abdullah Thamrin & Tantri Francis (2016). Manajemen Pemasaran. Depok. PT. Raja Grafindo Persada

Aliyah, Z. (2018). Analisis Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Penjualan Ekspor Kopi Arabika Pada CV Yudi Putra (Doctoral dissertation, Universitas Islam Negeri Sumatera Utara Meddan).

Assauri Sofjian, (2015) Manajemen Pemasaran. Jakarta, Rajawali Pers

Assauri Sofian, (2018) Manajemen Pemasaran, Jakarta. PT. Raja Grafindo Persada.

Darma (2020) Strategi Pemasaran PT. Suraco Jaya Abadi Motor Dalam Peningkatan Volume Penjualan Di Pinrang. Jurnal Ekonomi (IAIN) Parepare

Djaslim S. (2017) Manajemen Pemasaran. Jakarta: Rajawali Pers.

Freddy Rangkuti, (2016) Analisis SWOT Teknik Membedah Kasus Bisnis, Jakarta. Kompas Gramedia

Handoko, (2015) Manajemen Personalia dan Sumber Daya Manusia, Yogyakarta. BPFE.

Kotler & Keller, (2016), Manajemen Pemasaran,Jakarta. Penerbit : Prenhallindo.

Mubarok, N. (2017). Strategi pemasaran islami dalam meningkatkan penjualan pada Butik Calista. I- ECONOMICS: A Research Journal on Islamic Economics, 3(1), 73-92.

Nizar Sapta. (2016) Strategi Pemasaran dengan Pendekatan Analisis SWOT pada PT. uper Sukses Motor Banjarmasin. Jurnal Ilmiah Ekonomi Bisnis. Vol 2. No 1. Hal: 30-42

Rahmawati. (2016) Manajemen Pemasaran. Mulawarman Samarinda. University Press.

Rahim dkk. (2016). Manajemen Strategi. Makassar. Lembaga Perpustakaan dan Penerbitan Universitas Muhammadiyah Makasar.

Rizal Achmad. (2019) Manajemen Pemasaran di Era Masyarakat Industri 4.0. Budi Utama. Yogyakarta

Sunyoto, D. (2018) Dasar-dasar Manajemen Pemasaran (Konsep, Strategi, dan Kasus. Yogyakarta: CAPS (Center Of Academic Publishing Service).

Suryatama (2014) Aplikasi Iso Sebagai Standar Mutu. Jakarta: Kata Pena Supryanita, R., & Putri, D. A. (2018). Analisis Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Penjulaan Pad Cafe Kopmil Ijo Payakumbuh. jurnal ekonomi, 21(2), 106-119.

Taufik, T. (2021). Strategi Pemasaran Dalam Upaya Meningkatkan Pangsa Pasar Pada Industri Kerupuk Berjaya Banjarmasin. Jurnal Universitas Islam Kalimantan MAB

Tjiptono (2015), Pemasaran strategi, Yogyakarta. Penerbit Andi

Wijayanthi (2021) Analisis Strategi Pemasaran Untuk Meningkatkan Volume Penjualan Pada Cafe Haagendazs Beachwalk Kuta. Jurnal STIE Semarang Vol 13 No 1 ISSN:2085-5656

Downloads

Published

2023-08-07

How to Cite

Nina Rezeki Amalia, Farida Yulianti, & Abdul Kadir. (2023). Analisis Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Penjualan Pada Cafe Bree Sweetandfreeze Banjarmasin (Menggunakan Analisis SWOT). Jurnal Rimba : Riset Ilmu Manajemen Bisnis dan Akuntansi, 1(3), 41–48. https://doi.org/10.61132/rimba.v1i3.85

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.