Pengaruh Store Atmosphere, Persepsi Harga, dan Kelengkapan Produk terhadap Keputusan Pembelian pada Swalayan Pamenang Pagu Kediri

Authors

  • Erica Sophiyanti Universitas Islam Kadiri
  • Anita Sumelvia Dewi Universitas Islam Kadiri
  • Angga Permana Mahaputra Universitas Islam Kadiri

DOI:

https://doi.org/10.61132/lokawati.v1i6.367

Keywords:

Store Atmosphere, Price Perception, Product Completeness, Purchasing Decision

Abstract

This study aims to explain and prove the hypothesis about whether there is an influence of store atmosphere, price perceptions, and product completeness on purchasing decisions at Pamenang Pagu Kediri Supermarkets. This research uses descriptive research with quantitative methods with sampling techniques, namely Nonprobability Sampling with the accidental method with a total population of 300 respondents and a sample of 75 respondents who are consumers at Pamenang supermarkets. The analysis technique used is validity test, reliability test, classic assumption test, multiple linear regression test, t test (partial) F test (simultaneous), and the determinant coefficient (R2) which is processed using the SPSS version 25 program. The conclusions of this study that partially store atmosphere has no significant effect on purchasing decisions obtained a significant value of 0.206> 0.05. Perceived price partially has a significant effect on purchasing decisions with a significant value of 0.000 <0.05. Product completeness partially has a significant effect on purchasing decisions with a significant t value obtained for 0021 <0.05. Store atmosphere, price perception, and product completeness simultaneously have a significant effect on purchasing decisions with an F test value of 0.000 <0.05.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Alma, B. (2013). Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. Alfabeta.

Aulia, R., & Lili, Y. A. (2019). Pengaruh Store Atmosphere dan Gaya Hidup Terhadap Krputusan Pembelian Konsumen Matahari Departemen Store. 6(2355–9357).

Dwifa, F., Rachma, N., & Hufron, M. (2019). Pengaruh Store Atmosphere, Kualitas Produk dan Promotion Mix Terhadap Keputusan Pembelian Barang Di Distro(Studi Kasus Pada Clothing Inspired Soekarno Hatta – Malang ). e – Jurnal Riset ManajemenPRODI MANAJEMEN, 14.

Dzulkharnain, E. (2019). Pengaruh Persepsi Harga, Citra Merek Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian. Jurnal Manajemen, 1(2622-6367 (ONLINE)).

Hakim, L., & Saragih, R. (2019). Pengaruh Citra Merek, Persepsi Harga Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen NPK MUTIARA Di UD.BARELANG TANI JAYA BATAM. Jurnal ECOBISMA, 6(2620–3391).

Hardani, S.Pd., M. S., Andriana, Helmina, M. S., Ustiawaty, Jumari S.Si., M. S., Utami, Evi Fatmi, M.Farm., A., Istiqomah, Ria Rahmatul, M. I. K., Fardani, Roushandy Asri, S.Si., M. P., Sukmana, Dhika Juliana, S.Si., M. S., & Auliya, Nur Hikmatul, G. C. B. (2020). METODE PENELITIAN Kualitatif & Kuantitatif (A. M. Abadi, Husnu & . A. (ed.); 1 ed.). CV. Pustaka Ilmu Group Yogyakarta.

Hardianto, A. S. (2021). Pengaruh Citra Merek, kelengkapan Produk Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian di Toko Buku Gramedia Gandaria City Mall. Universitas Satya Negara Indonesia.

Indah, D. R., Afaila, I., & Maulida, Z. (2020). Pengaruh Citra Merek, Kualitas Produk dan Harga terhadap Keputusan Pembelian Produk Hand and Body Lotion Vaseline (Studi Kasus pada Mahasiswa Universitas Samudra). Jurnal Samudra Ekonomi dan Bisnis, 11(P-ISSN 2089-1989 E-ISSN 2614-1523).

Indrasari, D. M. (2019). PEMASARAN & KEPUASAN PELANGGAN (1 ed.). UNITOMO PRESS.

Kapriani, & Kurniaty. (2020). Analisis Pengaruh Kelengkapan Produk, Harga dan Lokasi Terhadap Keputusan Konsumen Berbelanja di Toko New Agung Alat Tulis dan Kantor di Makassar. e-Journal, 16(1907–0977).

Lianardi, William dan Chandra, S. (2019). Analisis Kualitas Pelayanan, Kelengkapan Produk, dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Pada Swalayan Juni Pekanbaru. Akuntasi, Kewirausahaan, dan Bisnis, 4.

Mansur, T. (2018). Pengaruh Store Atmosphere Dan Persepsi Harga Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen (Studi Kasus Pada Pamella Tujuh Swalayan Yogyakarta). Universitas Negri Yogyakarta.

Masibbuk, I., Moniharapon, S., & Ogi, I. W. . (2019). Pengaruh Kelengkapan Produk, Kualitas Pelayanan Dan Tata Letak Terhadap Keputusan Pembelian (Studi Kasus Pada Golden Pasar Swalayan Di Kota Manado). Jurnal EMBA, 7(2303–1174).

Peter, J. P., & Olson, J. C. (2013). Perilaku Konsumen dan Strategi Pemasaran (9 ed.). Salemba Empat.

Purba, D. S., Jontarudi, T. W., Sinaga, M., & Tarigan, V. (2021). Pelatihan Penggunaan Software SPSS Dalam Pengolahan Regressi Linear Berganda Untuk Mahasiswa Fakultas Ekonomi Universitas Simalungun Di Masa Pandemi Covid 19. Karya Abadi, 5(2580–1120).

Rahayu, E. (2018). Pengaruh Lokasi, Kelengkapan Produk, Dan Pelayanan Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Pada Imam Market Kisaran. Science and Social Research, 2615 – 3262.

Saleh Yusuf, Dr. H. Muhammad, S.E., M. S., & Said, Dr. Miah, S.E., M. S. (2019). Konsep dan Strategi PEMASARAN (M. S. Sobirin, S.S. (ed.); 1 ed.). CV SAH MEDIA.

Sinta, K., Husni, & Millah, S. (2019). Pengaruh Kualitas Sarana dan Prasarana terhadap Minat Belajar Siswa dalam Pembelajaran Pendidikan Agama Islam. Penelitian Pendidikan Islam, 7.

Sugiyono, P. D. (2022). METODE PENELITIAN KUANTITATIF, KUALITATIF, DAN R&D (27 ed.). ALFABETA, cv.

Sumolang, I. E., Tumbel, A. L., & Mandagie, Y. (2019). Analisis Pengaruh Pelayanan Prima Dan Kelengkapan Produk Terhadap Keutusan Pembelian Di Matahari Manado Town Square. Jurnal EMBA, 7(2303–1174).

Tanjung,Agustini., S.E., M. . (2020). Pengaruh Store Atmosphere Lokasi, Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian. JURNAL MANAJEMEN PELITA BANGSA, 05.

Tansala, D., M., T. T., & Walangitan, O. F. C. (2019). Pengaruh Store Atmosphere Terhadap Keputusan Pembelian di Gramedia Manado. Jurnal Administrasi Bisnis, 8(2338–9605). https://ejournal.unsrat.ac.id/v3/index.php/jab/article/view/23496/23153

Usti, Y. M., & Fitriani, L. K. (2018). Pengaruh Store Atmosphere Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Pada Toserba Terbit Kuningan (Survey pada Konsumen Toserba Terbit Kuningan). Indonesian Journal Of Strategic Management, 1(1). https://scholar.archive.org/work/d5u3uwizbrdq5jr644xqubib74/access/wayback/https://journal.uniku.ac.id/index.php/ijsm/article/download/842/859

Winarsih, R., Mandey, S. L., & Wenas, R. S. (2022). Pemgaruh Persepsi Harga, Kualitas Makanan, Dan Store Atmosphere Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Pada Dabu-Dabu Lemong Resto Dan Coffee Kawasan Megamas Di Manado. Jurnal EMBA, 10(2303–1174).

Yuliani, N. K. D., Mitariani, N. W. E., & Atmaja, N. P. C. D. (2021). Pengaruh Store Atmosphere, Kualitas Pelayanan, Dan Persepsi Harga Terhadap Keputusan Pmebelian Pada Toko Fashion Dewa Ayu Shop Klungkung. Jurnal Emas, 2(2774–3020).

Yulinda, A. T., Febriansyah, E., & Sukma, R. F. (2021). Pengaruh Store Atmosphere Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Nick Coffee Kota Bengkulu. Jurnal Ilmiah Ekonomi dan Bisnis, 9(2716–4411). https://jurnal.unived.ac.id/index.php/er/article/download/1228/1018/

Downloads

Published

2023-10-13

How to Cite

Erica Sophiyanti, Anita Sumelvia Dewi, & Angga Permana Mahaputra. (2023). Pengaruh Store Atmosphere, Persepsi Harga, dan Kelengkapan Produk terhadap Keputusan Pembelian pada Swalayan Pamenang Pagu Kediri. Lokawati : Jurnal Penelitian Manajemen Dan Inovasi Riset, 1(6), 290–308. https://doi.org/10.61132/lokawati.v1i6.367

Similar Articles

<< < 3 4 5 6 7 8 

You may also start an advanced similarity search for this article.