Efektivitas Promosi Terhadap Tingkat Penjualan Produk Kartu Halo Pada PT. Telkomsel Di Makassar
DOI:
https://doi.org/10.61132/maeswara.v1i2.1105Keywords:
Effectiveness, Promotion, Sales LevelAbstract
The aim of this research is to determine the effectiveness of promotions on the level of sales of halo card products at PT. TELKOMSEL Sul-sel Makassar. The sample in this research is total promotional cost data and sales level data. The analytical method used is correlation coefficient, linear regression. This shows that there is a very strong and positive relationship between the amount of promotional costs and the increase in the number of halo card sales. This can be seen below, namely r = 0.99. This is based on if r is equal to 1 or close to 1, the relationship between X and Y is very strong and positive..
Downloads
References
Dean, V. W. (2007). Pengaruh Bauran Pemasaran Ritel terhadap Kepuasan dan Loyalitas Pelanggan Centro Kota Bali (Skripsi, Fakultas Ekonomi Universitas Udayana, Denpasar).
Fuad, M. (2007). Pengantar Bisnis Modern (edisi kedua). BPFE.
Gitosudarmo, I. (2008). Manajemen Pemasaran (edisi kedua, cetakan keenam). BPFE.
Hartati, S., Muhtazib, M., Rosnida, R., & Wahdaniyah, M. (2023). Perlindungan hukum bagi pasien dan bidan dalam pemberian pelayanan umum di TPMB Mughni Wahdaniyah. Jurnal Review Pendidikan dan Pengajaran (JRPP), 6(4), 2392-2396.
Hasan, A. (2008). Marketing (edisi pertama, cetakan pertama). MedPress.
Hurriyati, R. (2005). Bauran Pemasaran dan Loyalitas Konsumen (cetakan pertama). Alfabeta.
Istijanto. (2005). Aplikasi Praktis Riset Pemasaran, Plus 36 Topik Riset Pemasaran Siap Terap. Gramedia Pustaka Utama.
Kasmir & Jakfar. (2008). Studi Kelayakan Bisnis (edisi pertama, cetakan pertama). Prenada Media.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2008). Manajemen Pemasaran (edisi ketiga belas, jilid dua). Erlangga.
Lupiyoadi, R., & Hamdani, A. (2006). Manajemen Pemasaran Jasa (edisi kedua). Salemba Empat.
Machfoedz, M. (2010). Komunikasi Pemasaran (edisi pertama, cetakan pertama). Cakra Ilmu.
Mark, C. (2005). Method in Marketing. Raga Grafindo Persada.
Muhtazib, M. (2023). Pengaruh motivasi kerja, keselamatan dan kesehatan kerja terhadap kinerja karyawan. Economics and Digital Business Review, 4(2), 432-436.
Muhtazib, M., & Niartiningsih, A. (2022). The effect of financial and non-financial compensation on employee performance at Kentucky Fried Chicken (KFC) Pettarani Makassar. Journal of Asian Multicultural Research for Economy and Management Study, 3(1), 66-70.
Muhtazib, M., & Rifaldi, M. (2023). Analisis kelayakan investasi terhadap penyewaan alat berat pada PT. Tri Daya Jaya Makassar. Lokawati: Jurnal Penelitian Manajemen dan Inovasi Riset, 1(5), 401-411.
Muhtazib, M., Junaid, K. U., Ihsan, M. N., Roswiyanti, R., & Alpiani, A. (2022). Conservation-based management of children's character education on Barrang Lompo Island, Makassar City. Agrikan Jurnal Agribisnis Perikanan, 15(2), 520-526.
Mustikawati, D. (2010). Pengaruh Marketing Mix Terhadap Loyalitas Konsumen Kartu Pra Bayar IM3 (Skripsi, Universitas Gunadarma).
Nurfitriani, N., Hartati, S., Muhtazib, M., & Rosnida, R. (2022). Pengaruh komitmen organisasi terhadap kinerja perawat instalasi rawat inap RSUD Kabupaten Majene. Jurnal Review Pendidikan dan Pengajaran (JRPP), 5(1), 246-251.
Riduwan & Akdon. (2007). Rumus dan Data Dalam Analisis Statistik (cetakan kedua). Alfabeta.
Sudarsono, S. (2009). Pengaruh marketing mix terhadap loyalitas konsumen kartu pra bayar Mentari (Studi kasus pada mahasiswa Universitas Moch. Sroedji Jember).
Sumarwan, U. (2008). Perilaku Konsumen Teori & Penerapannya Dalam Pemasaran (cetakan pertama). Ghalia Indonesia.
Usmara, U. (2008). Pemikiran Kreatif Pemasaran (cetakan pertama). Amara Books.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Maeswara : Jurnal Riset Ilmu Manajemen dan Kewirausahaan
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.