Pengaruh Pengetahuan Kewirausahaan dan Sosial Media terhadap Minat Berwirausaha
(Pada Generasi Muda dan Milenial di Sidoarjo)
DOI:
https://doi.org/10.61132/maeswara.v2i4.1152Keywords:
Entrepreneurship, Social Media, Entrepreneurial interestAbstract
This study wants to find out more about "The Influence between Entrepreneurial Knowledge and Social Media with Entrepreneurial Interest" in accordance with the main problem raised, namely the influence of knowledge about entrepreneurship and social media on entrepreneurial interest in young generation in the Sidoarjo. The background of this research on entrepreneurial interest is that there are still many young who prefer to work as employees in a company, while they also have opportunities in entrepreneurship as an additional income or can be made as the main job. With the social media knowledge that the younger generation has, it can support their business. The purpose of this study is to find out: how the influence between entrepreneurial knowledge and social media on entrepreneurial interest. The method used in this study is a correlational method that aims to measure the relationship between various variables. Meanwhile, to support this research obtained from interviews, observations, making google forms. The target in this study is young generation in the Sidoarjo area, a sample taken by 100% of the population. After conducting several ways of research or data collection, it will be calculated to determine the results. The conclusion of this study is that there is a relationship between entrepreneurial knowledge and social media knowledge in supporting the business itself, so that it can attract the interest of the younger generation in entre.
Downloads
References
Aini, Q., & Oktafani, F. (2020). Pengaruh pengetahuan kewirausahaan terhadap minat berwirausaha. Jurnal Ilmu Ekonomi dan Bisnis, 8(1). Diakses 01 Januari 2024, dari http://journal.unilak.ac.id/index.php/JIEB/article/view/3845/2391
Alamsyah. (2020). Indikator kewirausahaan. eLibrary Unikom. Diakses 29 Januari 2024, dari https://elibrary.unikom.ac.id/eprint/3137
Aprilia, D. I., & Firmansyah, V. (2020). Generasi muda yang kreatif. Jurnal Abdi, 12(1). Diakses 15 Februari 2024, dari http://ejournal.lppm.ubhara.id/index.php/jurnal.abdi/article/download/101/89
Aqmala, D., Putra, S., & dkk. (2020). Faktor-faktor adanya minat berwirausaha. Jurnal Dayasaing, 15(2). Diakses 30 Januari 2024, dari https://journals.ums.ac.id/index.php/dayasaing/article/view/10858
Fairuz, K., & Tjipto, W. (2022). Pengaruh sosial media terhadap minat berwirausaha. Sinomika, 7(1). Diakses 02 Januari 2024, dari http://publish.ojs-indonesia.com/index.php/SINOMIKA/article/view/198
Fensi, F. (2018). Pengaruh pendidikan kewirausahaan terhadap minat berwirausaha. Jurnal Pengabdian dan Kewirausahaan, 4(1). Diakses 10 Januari 2024, dari http://journal.ubm.ac.id/index.php/pengabdian-dan-kewirausahaan/article/view/1007
Fiani, D. (2017). Pengaruh pengetahuan kewirausahaan terhadap minat berwirausaha. Repository UIN Banten. Diakses 02 Januari 2024, dari http://repository.uinbanten.ac.id
Hidayatullah, S., Waris, A., & dkk. (2018). Umur generasi milenial. Jurnal Manajemen dan Keuangan, 10(2). Diakses 26 Juli 2024, dari http://jurnal.unmer.ac.id/index.php/jmdk
Indriyani, I., & Subowo. (2019). Pengaruh pengetahuan kewirausahaan terhadap minat berwirausaha. Jurnal Ilmu Ekonomi, 14(2). Diakses 01 Januari 2024, dari http://journal.unilak.ac.id/sju/eeaj/article/view/31493/13650
Intan, D., & Tangdiallah, R. (2021). Pengaruh penggunaan media sosial terhadap minat berwirausaha. Academia, 17(1). Diakses 20 Februari 2024, dari https://www.academia.edu/download/70362612/pdf
Kumala, B. (2020). Pengaruh media sosial terhadap minat berwirausaha. Jurnal Kewirausahaan, 8(1). Diakses 25 Januari 2024, dari http://download.garuda.kemdikbud.go.id
Mkri.id. (2024). Undang-undang umur generasi muda. Mahkamah Konstitusi RI. Diakses 26 Juli 2024, dari https://www.mkri.id/index.php?page=web.Berita&id=9598
Nasution, M., & Nur’aeni. (2023). Pengaruh motivasi terhadap minat berwirausaha. Jurnal Polban, 9(1). Diakses 01 Februari 2024, dari https://journal.polban.ac.id/ojs-3.1.2/jales/article/view/5480
Normalasari. (2023). Indikator pengetahuan kewirausahaan. Repository Unsil. Diakses 12 Februari 2024, dari http://repository.unsil.id
Prasetio, T. (2020). Pengaruh media sosial terhadap minat berwirausaha. Jurnal Serasi, 6(2). Diakses 20 Februari 2024, dari http://journal.budiluhur.ac.id/index.php/serasi/article/view/1040
Putri. (2020). Pengetahuan kewirausahaan terhadap keberhasilan usaha. eLibrary Unikom. Diakses 30 Januari 2024, dari https://elibrary.unikom.ac.id/eprint/3830
Safitri, E., & Nawawi, Z. (2022). Generasi muda terhadap kewirausahaan. Jurnal Kewirausahaan dan Manajemen, 12(3). Diakses 05 Februari 2024, dari https://ummaspul.e-jornal.id/JKM/article/download/3698/1298
Sarita, J., & Farid, I. (2023). Peran generasi muda Sidoarjo terhadap kewirausahaan. Jurnal Ilmu Administrasi Negara, 11(2). Diakses 05 Januari 2024, dari https://jurnal.stia-bayuangga.ac.id/index.php/jurnal-ilmu-administrasi-negara/article/view/20/12
Sehroh. (2023). Pengaruh promosi dan kualitas pelayanan terhadap keputusan pembelian konsumen. Surabaya: STIE IBMT Surabaya.
Sumerta, I. K., & Redianingsih, dkk. (2020). Media sosial terhadap minat kewirausahaan. Academia, 16(2). Diakses 26 Januari 2024, dari https://academia.edu/download/74219609/35544.pdf
Suryaningsih, T., & Agustin, T. M. (2020). Indikator minat berwirausaha. eLibrary Garuda. Diakses 20 Februari 2024, dari http://download.garuda.kemdikbud.go.id
Taan, H., Radji, D., & dkk. (2021). Indikator media sosial. Repository UNG. Diakses 25 Februari 2024, dari https://repository.ung.ac.id
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Maeswara : Jurnal Riset Ilmu Manajemen dan Kewirausahaan
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.