Pemanfaatan Digital Marketing Melalui Aplikasi Facebook Dalam Meningkatkan Brand Awareness Pada Produk Karang Hias (Coral) Di PT. Dirga Mega Cipta Bekasi Jawa Barat

Authors

  • Elisa Putri Politeknik Pertanian Negeri Pangkajene Kepulauan
  • Ilham Ilham Politeknik Pertanian Negeri Pangkajene Kepulauan
  • Sulkifli Sulkifli Politeknik Pertanian Negeri Pangkajene Kepulauan

DOI:

https://doi.org/10.61132/manuhara.v2i3.921

Keywords:

Digital marketing, social media, Facebook, Brand Awareness

Abstract

The era of industrial revolution 4.0 has had a major impact on the digitalization process in all fields. Including the use of social media which has dramatically changed marketing trends in the world from conventional to digital. Business people are targeting increasing brand awareness by utilizing digital marketing. The aim of this research is to determine the influence of digital marketing variables in increasing brand awareness about coral products among users of the @coraledukasi account. This research uses a quantitative approach, data obtained from a questionnaire distribution with 37 respondents and then analyzed using multiple linear regression analysis with the help of the SPSS version 22 application. The results of this research show that digital marketing simultaneously has a significant influence on brand awareness and partially on the variables accessibility and informative has a significant effect while the interactivity variable has no significant effect.

References

Alfiah, N. (2020). Pengaruh Sosial Media Marketing Terhadap Brand Equity Costumer Pada Rown Devision. Fakultas Ekonomi Dan Bisnis Islam Institut Agama Islam Negeri Surakarta.

Andriani, D. (2019). Pengaruh Brand Awareness Dan Brand Image Marketplace Deni Andriani Program Studi Manajemen. Fakultas Ekonomi Dan Bisnis. Universitas Muhammadiyah Makassar.

Arfan, N. N. (2019). Pengaruh Digital Marketing Terhadap Pendapatan Pelaku Usaha Mikro Kecil Dan Menengah Di Kota Makassar. Fakultas Agama Islam. Universitas Muhammadiyah Islam Makassar. Makassar.

Arisah. (2019). Pengaruh Bauran Pemasaran Terhadap Minat Konsumen Membeli Produk UD. Bolu Salak Kenanga. Fakultas Ekonomi dan Bisnis. Institut Agama Islam Negeri Padangsimpuan.

Aryanto, G. E., & Victor, R. (2019). Penggunaan Digital Marketing Pada Jasa Usaha Fotografi “X.” Jurnal strategi-Jurnal Maranatha, 1 (November), 411–425. http://strategi.it.maranatha.edu/index.php/strategi/article/view/89

Coral, H., Pt, D. I., Mega, D., Bekasi, C., & Fauziah, A. K. (2022). Tugas Akhir Oleh: Analisis Pendapatan Agribisnis Karang Hias (Hard Coral) Di Pt Dirga Mega Cipta Bekasi, Jawa Tugas Akhir Oleh: A. KHUSNUL FAUZIAH.

Effendi, M., Nisusmiati, M., Azhar, R., & Amelia, R. (2023). Media Sosial (Instagram dan Facebook) terhadap Promosi Pemasaran. Journal of Management and Bussines (JOMB), 5 (1), 1–10. https://doi.org/10.31539/jomb.v5i1.5160

Febrianti, A. I., & Saputri, M. E. (2022). Pengaruh Social Media Marketing Youtube, Instagram, Dan Twitter Terhadap Brand Awareness Pada Generasi Z (Studi Kasus Pada Radio Play99ers 100FM Bandung). JURISMA: Jurnal Riset Bisnis & Manajemen, 12 (1), 84–101. https://doi.org/10.34010/jurisma.v12i1.3079

Febriyan, F., Brawijaya, U., Administrasi, F. I., Bisnis, J. A., & Internasional, K. B. (2018). Pengaruh Pemasaran Media Sosial Terhadap Brand Awareness pada Produk Internasional. Jurnal Administrasi Bisnis, 61 (1), 1–86. http://repository.ub.ac.id/162479/

Fika, S., Salsabilla, W., & Batangriyan, R. (2020). Pengaruh Digital Marketing Terhadap Brand Image Di PT. Central Global Network. Jurnal Bisnis Dan Pemasaran, 10 (September), 1–12.

Kotler, Keller, & Schiffman, K. (2014). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Keputusan Pembelian Pada Toko Fashion Di Jejaring Sosial Facebook (Survei pada Konsumen Toko Fashion di Jejaring Sosial Facebook yang berlokasi di Indonesia). Jurnal Administrasi Bisnis, 10 (1), 1–10.

Mehta, R., & Patel, R. (2013). Tes Tepat IBM SPSS.

Nadialista Kurniawan, R. A. (2021). Pengaruh Intenet Marketing, Brand Awareness, Dan Etika Islam Terhadap Keputusan Pembelian Di Kreasi Japarais Semarng. Fakultas Ekonomi Bisnis Dan Islam UIN Walisongo Semarang.

Nuraisah. (2021). Pengaruh Brand Awareness Dan Brand Image Terhadap Keputusan Pembelian Pasta Gigi Sensodyne Dalam Persepktif Manajemen Bisnis Syariah (Studi Kasus Pada Konsumen Sensodyne Di Kabupaten Lampung Barat). Fakultas Ekonomi dan Bisnis Islam UIN Raden Intan Lampung.

Nurdelila, N. (2021). Pengaruh Sistem Digital Marketing Terhadap Peningkatan Volume Penjualan Koperasi Agro Rimba Nusantara (Agrina). NUSANTARA: Jurnal Ilmu Pengetahuan Sosial, 8 (2), 402–412. http://jurnal.um-tapsel.ac.id/index.php/nusantara/article/view/4511

Pramadyanto, M. R., & Irwansyah. (2023). Pemanfaatan Digital Marketing Dalam Membangun Brand Awareness Brand Fashion Streetwear Urbain Inc. Jurnal InterAct, 11 (2), 121–134. https://doi.org/10.25170/interact.v11i2.3312

Rizal. (2021). Strategi Digital Marketing Sebagai Media Komunikasi Dalam Pemasaran Paket Umroh Pada PT. Pandi Kencana Murni Makassar. Fakultas manajemen. Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Nobel Indonesia. Makassar

Sri Yunan Budiarsi, Monica Adjeng Erwita, & Jessica Netanya Siregar. (2021). Pengaruh Social Media Marketing, Brand Awareness, Dan Brand Image Terhadap Brand Loyalty Pada J&T Express Di Surabaya. Majalah Ekonomi, 26 (2), 54–66. https://doi.org/10.36456/majeko.vol27.no2.a4738

Studi, A., Pt, K., Padi, M., & Manajemen, A. (2020). Analisis sosial media marketing dalam membangun. 7 (2), 4303–4312.

Suci, W., Pendidikan, J., & Islam, A. (2020). Pengaruh Media Pembelajaran Terhadap Hasil Belajar Al-Islam Di Sma Muhammadiyah 1 Gisting Kabupaten Tanggamus Tahun Pelajaran 2019/2020.

Sugiyono. (2013). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif. (Bandung: Alfabeta).

Syaharullah, Yahya, M., & Syarif, A. (2021). Penggunaan Facebook Dalam Promosi Produk Barang Jadi. Jurnal Kajian Islam Kontemporer, 12 (2), 27–38.

Taufik, & Yam. (2021). Hipotesis Penelitian Kuantitatif. Jurnal Ilmu Administrasi, 3 (2), 96–102.

Urban, Glen. L. (2004). Digital Marketing Strategy: Text and Cases . Pearson Education.

Wardhani, A. K., Romas, A. N., Rukun, P., & Luhur, A. (2021). Analysis of Digital Marketing Strategies in the Covid-19 Pandemic. 4 (1), 29–53.

Werry, Fredian Alam. (2020). Pengaruh Pemasaran Digital Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian (Studi Empiris Pada Mahasiswa Universitas Sanata Dharma Yang Membeli Sepatu Merek Lokal Pada Aplikasi Jual Beli Online Dan Sosial Media). Fakultas Ekonomi. Universitas Sanata Dharma. Yogyakarta.

Wiiastuti, C. T., Azzahra, F., Prasetyani, E. T., Fajar, D., & Fatkhur, I. (2021). Strategi Digital Marketing Untuk Peningkatan Penjualan Jajan Tradisional Umkm Di Kelurahan Mlatibaru Semarang. 1 (1).

Wisnuwardhani, L., Suyadi, I., & Sunarti. (2015). Upaya Peningkatan Penjualan Baju Bekas Melalui Media Facebook (Studi Pada Viee Second Kalla). Jurnal Administrasi Bisnis, 1 (1), 18. administrasibisnis.studentjournal.ac.id

Published

2024-05-24

How to Cite

Elisa Putri, Ilham Ilham, & Sulkifli Sulkifli. (2024). Pemanfaatan Digital Marketing Melalui Aplikasi Facebook Dalam Meningkatkan Brand Awareness Pada Produk Karang Hias (Coral) Di PT. Dirga Mega Cipta Bekasi Jawa Barat. Jurnal Manuhara : Pusat Penelitian Ilmu Manajemen Dan Bisnis, 2(3), 01–14. https://doi.org/10.61132/manuhara.v2i3.921

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.