Pengaruh Disiplin Kerja Dan Kompetensi Profesional Terhadap Kinerja Guru Di SDIT Atikah Musaddad

Authors

  • Puja Fachri Hazami Universitas Perjuangan Tasikmalaya
  • Barin Barlian Universitas Perjuangan Tasikmalaya
  • Ai Kusmiati Asyiah Universitas Perjuangan Tasikmalaya

DOI:

https://doi.org/10.61132/rimba.v1i4.277

Keywords:

Work Discipline, Professional Competence, Teacher Performance

Abstract

This study aims to identify and analyze the influence of work discipline and professional competence on teacher performance at SDIT Atikah Musaddad. The population in this study were teachers with a survey approach and data analysis techniques using multiple linear regression. Based on the data that has fulfilled the validity test, reliability test, and classic assumption test it is processed to produce the regression equation as follows Y = 10.114 + 0.272X1 + 0.457X2 + e. The test results show that work discipline and professional competence simultaneously have a significant effect on teacher performance at SDIT Atikah Musaddad. Partially Work Discipline and Professional Competence have a significant effect on Teacher performance at SDIT Atikah Musaddad.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Afandi, P. (2018). Manajemen Sumber Daya Manusia : Teori, Konsep dan indikator (1st ed.). Zanafa Publishing.

Asmalah, L. (2018). Pengaruh Motivasi Dan Disiplin Kerja Terhadap Kinerja Guru Sekolah Dasar Wilayah Kecamatan Parung Panjang Kabupaten Bogor. JENIUS (Jurnal Ilmiah Manajemen Sumber Daya Manusia), 2(1), 55–74. https://doi.org/10.32493/jjsdm.v2i1.1935

Baynah, S., Anwar, K., & Khuzaini. (2021). Pengaruh Kompetensi Profesional dan Lingkungan Kerja Terhadap Kinerja Guru Madrasah Tsanawiyah Negeri 6 Banjar dan Madrasah Tsanawiyah Hidayyatullah Taman Hudaya Kabupaten Banjar. 37(2), 172–178. https://ci.nii.ac.jp/naid/110003378770/

Ghozali, I. (2018). Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program IBM SPSS 25 (9th ed.). Badan Penerbit Universitas Diponegoro.

Hartanti, A. S., & Yuniarsih, T. (2018). Pengaruh Kompetensi Profesional Guru dan Motivasi Kerja Terhadap Kinerja Guru di Sekolah Menegah Kejuruan. Jurnal Pendidikan Manajemen Perkantoran, 3(1), 167. https://doi.org/10.17509/jpm.v3i1.9452

Hasibuan, M. (2016). Malayu S.P. Hasibuan, Manajemen Sumber Daya Manusia. In PT. Bumi Aksara: Vol. revisi. Bumi Aksara.

Immah, F., Sukidin, S., & Kartini, T. (2020). Pengaruh Kompetensi Profesional Guru Terhadap Kinerja Guru Di Sma Negeri 01 Kalisat Tahun Pelajaran 2018/2019. JURNAL PENDIDIKAN EKONOMI: Jurnal Ilmiah Ilmu Pendidikan, Ilmu Ekonomi Dan Ilmu Sosial, 14(1), 253.

Mangkunegara, A. P. (2017). Manajemen Sumber Daya Manusia Perusahaan (P.R. ROSDAKARYA (Ed.); 14th ed., Vol. 14, Issue 1).

Maryana, A., & Masykur, R. (2022). Kompetensi Profesional Dan Motivasi Kerja : Pengaruhnya Terhadap Kinerja Guru Pada Sekolah Dasar Negeri Rayon Jatimulyo Kecamatan Jati Agung Kabupaten Lampung Selatan. September, 49–54.

Mulyadi, M. (2019). Pengaruh Lingkungan Kerja Non Fisik Dan Disiplin Kerja Terhadap Kinerja Guru Sman 6 Kota Tangerang Selatan. Jurnal Ekonomi Efektif, 1(3), 117–128. https://doi.org/10.32493/jee.v1i3.3465

Nabela, S., Fitria, H., & Nurkhalis. (2021). Pengaruh Kompetensi Profesional dan Motivasi Kerja Guru Terhadap Kinerja Guru. ISEJ: Indonesian Science Education Journal, 2(1), Hal. 12-16.

Nurfadilah, I., & Farihah, U. (2021). Pengaruh Motivasi Kerja dan Disiplin Kerja Terhadap Kinerja Guru Madrasah. JIEMAN: Journal of Islamic Educational Management, 3(1), 105–128. https://doi.org/10.35719/jieman.v3i1.70

Pemerintah RI. (2005). Undang-undang Republik Indonesia Nomor 14 Tahun 2005 tentang Guru dan Dosen. In Produk Hukum. permendiknas RI nomor 16 tahun 2007. (2007).

Purnomo, D., Sutrisno, N., & Syafrial, H. (2022). Pengaruh Kompetensi Profesional dan Disiplin Kerja Terhadap Kinerja Dosen LP3I Jakarta.

Sugiyono. (2014). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif Dan R&D (21st ed.). Alfabeta.

Sugiyono. (2015). Metode Penelitian Kombinasi (Mix Methods). Bandung: Alfabeta. Alfabeta.

Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D (3rd ed.). Alfabeta.

Sugiyono. (2018). prof. dr. sugiyono, Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D. (1st ed.). Alfabeta.

Sugiyono. (2019). Prof. Dr. Sugiyono, Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D. (Alfabeta (Ed.)). Alfabeta.

Syarief, F. (2022). Manajemen Sumber Daya Manusia (Kurniawan Prambudi Utomo (Ed.)). widina.

Usman, H. (2013). Manajemen : Teori, Praktik, dan Riset Pendidikan (4th ed.). Bumi Aksara.

Downloads

Published

2023-09-09

How to Cite

Puja Fachri Hazami, Barin Barlian, & Ai Kusmiati Asyiah. (2023). Pengaruh Disiplin Kerja Dan Kompetensi Profesional Terhadap Kinerja Guru Di SDIT Atikah Musaddad. Jurnal Rimba : Riset Ilmu Manajemen Bisnis dan Akuntansi, 1(4), 01–19. https://doi.org/10.61132/rimba.v1i4.277

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.