Pengaruh Harga Dan Label Halal Terhadap Keputusan Pembelian Kosmetik Emina Di Wilayah Surakarta

Authors

  • Monyka Dayu Astuti Universitas Duta Bangsa
  • Winda Saputri Universitas Duta Bangsa
  • Rayhan Gunaningrat Universitas Duta Bangsa

DOI:

https://doi.org/10.61132/maeswara.v2i1.636

Keywords:

Price, Halal Label, Purchasing Decisions

Abstract

The purpose of this observation is to determine the influence of price and Halal Label on Purchasing Decisions for Emina cosmetics in the Surakarta area. This observation uses a quantitative method using primary data obtained by distributing documents or questionnaires and collecting responses from a sample of 55 participants. This observation was analyzed using Intelligent Partial Least Squares (PLS) to propose hypotheses, and used a quantitative approach. Based on the results of the Smart PLS analysis test carried out, it shows that prices and halal labels have a positive or significant effect on purchasing decisions.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Adisty, N. (2022). Tumbuh Pesat, Pemakaian Produk Kecantikan di Indonesia Kian Meningkat. Goodstat.

Afrila, D. &. (2020). Pengembangan Modul Mata Kuliah Statistika Pendidikan di Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan Universitas Batanghari Jambi. Jurnal Ilmiah Universitas Batanghari Jambi, 20(1), 26-35.

Agus Purwanto, E. d. (2018). Metode Penelitian Kuantitatif, Untuk Administrasi Publik, Dan Masalah-masalah Sosial. Yogyakarta: Gaya Media.

Award, T. B. (2021). Top Brand Index Perawatan Pribadi 2021.

Indrasari, M. (2019). Pemasaran dan Kepuasan Pelanggan. Surabaya: Unitomo Press.

Kotler, K. (2009). Manajemen Pemasaran. Jakarta: Penerbit Erlangga.

Kotler, P. (2019). Manajemen Pemasaran. Edisi Milenium. Jakarta: Prenhalindo.

Kotler, P. d. (2009). Manajemen Pemasaran. Jakarta: Edisi 13.

Paramita, R. W. (2021). Metode Penelitian Kuantitatif. Lumajang: Widya Gama Press.

Sangadji, E. M., & Sopiah. (2013). Perilaku Konsumen. Yogyakarta: Andi.

Sekaran, U. (2006). Metode Penelitiaan Bisnis. Jakarta: Salemba Empat.

Sinambela, L. P. ((2021)). Metodologi Penelitian Kuanitatif - Teori Dan Praktik. Depok: Rajawali Pers.

Sugiyono. (2011). Metode penelitian kuntitatif kualitatif dan R&D. Alfabet.

Syafirah, L. M. (2017). Pengaruh Faktor-faktor Perilaku Konsumen terhadap Keputusan Pembelian Produk pada Holland Bakery Manado. Jurnal EMBA.

Tjiptono, F. (2018). Pemasaran Jasa, Prinsip, Penerapan,dan Penelitian. Yogyakarta: Andi.

Yunita, R. (2019). Buku Ajar Manajemen Bencana dan Strategi Membentuk Kampus Siaga Bencana dari Perspektif Keperawatan. Sulawesi Selatan: Yayasan Ahmar Cendekia Indonesia.

Downloads

Published

2024-01-05

How to Cite

Monyka Dayu Astuti, Winda Saputri, & Rayhan Gunaningrat. (2024). Pengaruh Harga Dan Label Halal Terhadap Keputusan Pembelian Kosmetik Emina Di Wilayah Surakarta. Maeswara : Jurnal Riset Ilmu Manajemen Dan Kewirausahaan, 2(1), 299–307. https://doi.org/10.61132/maeswara.v2i1.636

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 5 

You may also start an advanced similarity search for this article.